diumenge, 22 de febrer del 2009

Conferència Anna Pèrez

Primer de tot dir que no he pogut visionar els vídeos penjats al Blink, però me llegit tots els Blogs dels companys i he fet una recerca per Intertnet del transcurs professional d'aquesta mestra que es dedica a introduïr les noves tecnologies dins de l'escola i donar sentit al que són realment les TIC en la nostre societat i que sembla ser que molts dels docents i escoles es resisteixen encara a tot el que va relacionat amb els avenços tecnològics.
L'únic vídeo que he pogut veure és el que va utilitzar ella en la seva presentació i el que primer que voldria destacar són les preguntes que ella es planteja i que crec que tots ens hem de proguntar i trobar-ne una resposta i posar-hi una solució.
-De quin segle és l'escola?
- Preparem als alumnes per a la societat que els toca viure?
- Continuem fent recerca d'informacióen una sola font quan hi ha milers a l'abast?
-Donem sentit didàctic a Youtube's, messengers i metroflogs?
-Qui és el protagonista, els mestre o l'alumne?
Aquestes preguntes les podem respondre veien l'acutalitat educativa i lamentablement en moltes ocasions ens quedem molt enrederits ja que, aquest món de les TIC evoluciona frenticament i l'escola queda molt més enrederida.
Conceptes introductoris:
Web 1.0: és una web estàtica en la que l'usuari és observador i el tràfic de la informació és a petita escola no tothom pot accedir a la informació, es rep entre poques persones.
Web 2.0: en aquest cas seria tot al contrari, és una pàgina en constant evolució que permet la creació de documents a qualsevol persona, això rep el nom de intel.ligència col.lectiva.
Bloglines: és un blog en el qual professors o gent que el visiti amb continuïtat pot estar a la xarxa i així estar al corrent de tot el que es va parlant. En el cas dels mestres és molt interessant perquè es parlen de temes que preocupent, es fan intercanvis de material, es consulten dubtes...

Ens hem de plantejar que amb totes aquestes eïnes si no hi ha participació dels usuaris seria impossible establir xarxes però el que no hem d'oblidar és utilitzar-les de manera ètica ja que els documents que manipulem els pot veure tothom.
L'Anna va resaltar el fet de que és molt important l'intercanvi, el compartir, sedir informació...això em provoca una altre qüestió, en la societat en què vivim tan individualista i egocèntrica, podria haver-hi un canvi?
Podria ser un principi, ja que d'aquesta manera ens enriquiriem tots i el coneixement és el que ens obre les portes de qualsevol cosa.
Per tant, l'escola és la porta dels nostres infants i com a tal haurai d'estar oberta i connectada a totes les possibilitats que ens ofereixen les TIC, en aquest cas la conferenciant parlava dels Blogs, és el que dóna vida a un centre de cara a la galeria o sigui, per estar en relació amb els altres centres, amb els pares i altres entorns que els pot ajudar per a la seva vida diària. De fet, l'escola és una xarxa social per tant ha d'actuar com a tal i saber-se desenvolupar en aquest sentit.

Fent referència a les preguntes que es planteja l'Anna en un principi, crec que encara queda per posar-se al dia i que l'entorn escolar ha de fer un canvi de mentalitat, no tenir por. L'Anna en algun moment va dir que no havíem de ser experts però que si hi ha interés i un bon projecte es pot tirar endavant qualsevol cosa. Per tant, fora pors i mandres i segur que d'aquesta manera creem una escola més forta, un alemnes que sàpiguen desenvoluar-se amb coherència per la xarxa, que sàpiquen manipular diferents aparells, que puguin crear amb aquests mateixos. Tot això és bàsic per a poder viuere en una societat com la que tenim, l'escola no pot estar per darrera, si no evoluciona els nostres nens i nenes no sabran en moltes ocasions escollir i rendir al màxim quan estiguin fora de centre educatiu.
A tot això se li ha de sumar que els mestres vulguin aprendre i formar-se perquè si no es produix el canvi en els mestres malement ho tenim.
Per últim dir que si que hi ha molts centres que tenen una implicació forta amb les TIC però com sempre, no és suficient!