Pregunta d'exàmen:
A continuació hi ha la resposta que em vas dir que havia de redactar.
Al llarg del curs i sobretot en les exposicions dels companys, heu vist moltes eines i recursos que podem utilitzar a l’escola, quins avantatges i quins inconvenients tenen i exemples d’escoles on les utilitzen. Imagineu-vos que a classe heu de treballar el tema dels músculs del cos humà (trieu el curs de primària que vulgueu), plantegeu com impartiríeu aquesta matèria utilitzant i justificant eines i recursos que heu après en les sessions dels teus companys. Cal fer referència a com a mínim 3 sessions didàctiques dels companys (una pot ser la pròpia)
Els nens i nenes per poder fer les activitats plantejades ja tindran un base teòrica dels ossos i dels músculs, per tant, no parteixen de zero. Es faran cinc grups de cinc alumnes. Són una classe de sisè de primària i hi ha 25 alumnes.
Cada grup se li assignarà un grup de músculs i ossos. Els grups serna de 5 nens i nenes.
· Grup 1: Braços.
· Grup 2: Esquena.
· Grup 3: Cames.
· Grup 4: Glutis.
· Grup 5: Pectoral i abdominals.
La primera activitat que hauran de fer serà un vídeo en el que es vegi com treballen els diferents grups de músculs i ossos, per tant els nens i nenes hauran de participar activament. Un cop tinguin el vídeo editat l’hauran de penjar al You Tube perquè la resta de la classe tingui accés a tots els vídeos i hauran de posar els noms dels creadors i els ossos i els músculs que han treballat. Aquesta activitat la van proposar el grup set que van treballar el You Tube i en aquest cas és una molta bona activitat ja que no només és treballar en equip sinó que estan experimentant amb noves eines que els proporcionen més facilitats per tal de tenir la informació de diferents companys.
La segona activitat que es farà serà visionar els videos des d’una pissarra digital i els alumnes hauran de fer-la servir per marcar les parts del cos més importants amb l’ajuda dels llapis digitals de la pissarra. Aquesta activitat la podem relacionar amb la sessió del meu grup de treball de la pissarra digital que vam ensenyar les possibilitats que ens donava aquest tipus de pissarres a les aules i als alumnes i mestres.
Com ha activitat final per veure què han aprés els alumnes se’ls faria fer un Jclic amb diferents activitats per fer-ne la avaluació. Les activitats serien de l’estil que ens van ensenyar el grup1 en la seva exposició. Amb el Jclic el que s’aconsegueix és que el nen o nena vagi veient els errors i alhora ho pugui anant corregint.
Amb aquesta manera de treballar el que aconseguirem a part de que els nens pugin treballar en equip és que se sàpiguen desenvolupar amb les noves tecnologies i els pugui ser més fàcil el treball.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada